LEVERANS

 

LEVERANSTID

Vi skickar din beställning inom 2-3 arbetsdagar om du beställer en produkt vi har i lager. Om du valt en väggtext eller fönsterfilm efter dina egna mått så brukar vi klara att skicka dessa inom 3 dagar, men ibland kan det ta upp till en vecka. Vill du att vi skickar dina varor samma dag eller senast dagen efter att du beställt och betalning inkommit så välj Expressleverans i kassan. Skulle det av någon anledning ta längre tid meddelar vi dig anledningen och ny beräknad leveranstid. Självklart återbetalas i dessa fall även eventuell expressavgift som du betalt. Notera att vid betalningsalternativet Förskottsbetalning dröjer leveransen ytterligare lite, eftersom det oftast tar någon bankdag för pengarna att nå vårt konto.

 

LEVERANSSÄTT

Vi skickar mindre beställningar med Posten och lite större paket med DHL. I båda fallen hämtar du ditt paket hos närmaste ombud (t.ex. ICA eller Coop). Du aviseras genom e-mail, sms och/eller brev när din sändning kommit fram och är klar att hämtas ut. Alla våra sändningar är spårbara under transporten, förutom varuprover.

 

FRAKTKOSTNADER - Just nu fraktfritt på standardleverans till Postombud/ DHL Servicepoint

Fraktkostnaden för en beställning inom Sverige är mellan 29 kr och 49 kr beroende på hur stora & skrymmande produkterna är. Du ser tydligt fraktkostnaden i varukorgen och kassan. Vid ordervärde över 800 kr bjuder vi på frakten. 

I nuläget säljer vi endast till kunder inom Sveriges gränser.

Företag kan välja att få varorna levererade direkt till arbetsplatsen och betalar då en något högre avgift - 68 kr exkl. moms. Väljer företaget att istället hämta ut varorna hos närmaste ombud gäller samma låga fraktkostnad som för privatpersoner. Vid ordervärde över 800 kr är leveransen fraktfri oavsett fraktalternativ. Valet mellan de två alternativen görs i kassan.

 

SKADOR PÅ PAKET OCH PROBLEM I SAMBAND MED TRANSPORTEN

Vi står självklart för transportrisken om något händer ditt paket på vägen till dig, t.ex om det skulle skadas eller kommer bort. Vi besiktigar varje sändning innan den skickas till dig, men åtar oss så klart att åtgärda sådant som sker på vägen. Ofta innebär detta att vi snabbt och kostnadsfritt skickar en ny vara.

Upptäcker du skador på ditt paket är det väldigt viktigt att du anmäler det direkt på utlämningsstället eller till transportbolaget och gör en skadeanmälan. Du ska inte hämta eller lösa ut skadade paket! Du anmäler sedan detta omgående till vår kundtjänst på telefonnummer 042 - 453 08 32 eller via email till kundtjanst@unikdekor.se. Vi hjälper dig därefter med ditt ärende. 

För att vi ska kunna reklamera transportskadan till våra transportörer behöver detta göras inom 3 dagar, så vi är tacksamma om du meddelar oss inom denna tid. Tänk på att spara emballaget om du ändå hämtat ut ditt paket, så att returtransporten kan ske på ett säkert sätt.

Drift & produktion:  Wikinggruppen