VANLIGA FRÅGOR

 

Hur kan ni hålla så låga priser? 

Vi köper in våra material och produkter i stora volymer och får därigenom tillgång till låga inköpspriser av kvalitetesprodukter direkt av tillverkaren utan mellanhänder. Vi har låga fasta kostnader och genom att specialisera oss inom just väggdekor, fönsterfilm och tapeter har vår förädling och hantering genom år av erfarenhet blivit mycket kostnadseffektiv. Vi når våra kunder genom webben och har valt att arbeta med väldigt låga påslag. Vi säljer helt enkelt hellre fler billiga produkter än ett fåtal dyra.

Då vi snabbt och enkelt tillverkar varje väggtext efter att vi fått er beställning har vi heller inget stort lager av dess av produkter som kostar pengar och ni riskerar samtidigt aldrig att få något annat än den färskaste och mest lättmonterade vinylen. Tveka alltså inte på grund av våra låga priser - vi arbetar med kvalitetsprodukter, professionalism och hög personlig service. Vi är stolta över att kunna säga att vi sålt närmare 100 000 väggdekorationer och många tusen tapeter, tavlor och fönsterfilmer.


Håller era produkter hög kvalitet?

Ja, vi säljer endast produkter av hög kvalitet som vi själva gillar. Alla produkter fäster ordentligt och innehåller heller inga gifter eller farliga ämnen.

 

Kan man lita på recensioner & betyg av era produkter?

Ja, självklart. Detta är en uppföljning som vi startat våren 2017. Alla produktrecensioner har gjorts av riktiga kunder som köpt våra produkter, det är nämligen endast via en länk som är direkt kopplad till köpet som recensioner kan lämnas. En del kunder väljer att skriva ut sitt namn och andra väljer att vara anonyma, men alla är lika verkliga.

Men raderas inte dåliga recensioner? Nja, vi raderar inga recensioner pga låga betyg eller kritiska kommentarer, men om kommentaren är hotfull, otrevlig eller osaklig kan vi ta bort den för att hålla sidan ren och informativ. Om ett betyg är lämnat på sannolikt felaktig grund kan det också tas bort eftersom det är missvisande för nya besökare, t.ex. om någon lämnat en kommentar om att fönsterfilmen trillar ner hela tiden och det sedan visar sig att kunden glömde att ta bort skyddsplasten på baksidan före montering.


Vad händer om jag inte blir nöjd?

Om du inte är nöjd så har vi flera unika garantier som du kan läsa mer om här. Dessutom har vi en snäll kundtjänst som gärna hjälper till att lösa ditt problem. Hos oss ska alla vara nöjda!

 

Är det svårt att sätta upp era produkter? 

Nej, det är väldigt enkelt. Vi har valt material och produkter som passar hemmafixaren utmärkt, även om man aldrig tidigare satt upp något liknande. 

Våra väggtexter kommer på en smidig tejp som underlättar monteringen och vår statiska fönsterfilm är extremt enkel att sätta upp och gjord för att vem som helst ska kunna få ett snyggt resultat. Väggdekor kan ett barn sätta upp på några minuter och våra tapeter är inte heller krångliga att montera. Däremot underlättar det alltid att vara noggrann och följa våra steg-för steg instruktioner som självklart medföljer.

 

Sätter jag upp era produkter inom hus eller utomhus?

Alla våra produkter är gjorda att sitta i inomhus under normala temperaturförhållande. Fönsterfilm som fäster statiskt utan klister skall monteras på insidan av fönstret. Är du intresserad av texter eller dekor som sätts utomhus till exempel båtnamn eller text till postlådan så kontakta oss först.

 

Vad är era väggdekorationerna gjord av?

Alla Väggtexter och Väggisar™ tillverkas av oss själva i tunn självhäftande vinyl med matt yta i den färg du väljer. De är utskurna med hjälp av en datorstyrd skärkniv som har precision på +/- 0,1 mm. Därför kan vi alltid garantera 100% perfekt resultat på våra väggtexter!

Vår färdiga väggdekor från andra tillverkare (t.ex RoomMates och Walltastic) består också av  tunn vinyl med ett svagt, milt klister på baksidan. De är utskurna och speciallt framtagna för att vara lätta att både fästa och ta loss från väggen. Vissa av väggdekorationern från dessa tillverkare är tryckta på ett klart material och kan ha klara kanter medan andra helt blockerar väggens färg från att lysa igenom. Vilket av alterantiven som gäller varje produkt står i produktspecifikationen.  

Wallies är vinyltäckta och friklippta tapetfigurer som dessutom kan monteras på tapet utan att riskera att den förstörs.

 

Hur mäts storleken på bokstäverna och väggtexter egentligen?

När det gäller väggdekorationer som avser figurer och väggtexter med flera rader är det storleken på hela designen som avses, det vill säga från högsta till lägsta punkt. Samma princip gäller när du skapar en egen väggtext, då storleken mäts från ordens högsta till lägsta punkt.

 

Kan jag skapa en egen väggtext och se hur den ser ut innan jag beställer?

Javisst. Gå in på Skapa egen väggtext. Här kan du testa olika stilar och färger och beställa din dekor på ett och samma ställe. Är du osäker på storleken eller vill beställa något mer avancerat än vår funktion klarar av så hör av dig till oss. Vi löser dagligen kunders designönskemål och det brukar inte blir särskilt mycket dyrare än våra standardprodukter.

 

Vad är fönsterfilmen gjord av?

Fönsterfilm består av en tunn plastfilm med en tjocklek mellan 0,18-0,35 mm beroende på produkt. På baksidan sitter en tunn skyddsfilm som tas bort innan insynsskyddet monteras på fönsterrutan. Produkten innehåller inga gifter eller farliga ämnen och är testad och godkänd enligt SS-EN 71-3 (vilket är precis samma hårda test som  leksaker går igenom). UV-skydd och statisk förmåga är testad i provlabb och har godkänts med högt utfall. Produktionen sker under goda sociala förhållanden och är certifierad enligt både BSCI och TÜV

 

Hur betalar jag?

Du väljer själv det betalsätt som passar dig bäst i kassan. Vi erbjuder Faktura, Delbetalning, Kort och Banköverföring. Väljer du faktura så skickas den tillsammans med varorna om du inte angivit något annat på din order. Här kan du läsa mer om våra olika betalningsalternativ.

 

Hur levereras varorna?

Vi använder oss i de flesta fall av Posten som transportör. När det gäller tapeter, större tavlor och fönsterfilm som är bredare än 60 cm använder vi oftast DHL. När vi skickar dina varor så får du ett meddelande om detta till den e-mailadress du angivit. När paketet sedan anländer till din ort så får du ett sms (eller mail om du inte angivit mobilnummer) med information om utlämningsställe där du kan hämta upp ditt paket. Ofta är det närmaste servicebutik. Du har då 14 dagar på dig att gå dit och hämta dina varor när det passar dig.

Vi erbjuder företag direktleverans till arbetsplatsen med DHL. För detta tar vi en lite högre fraktavgift och du väljer själv i kassan om du vill använda dig av detta alternativ eller om du vill hämta ut ditt paket på ett utlämningsställe när det pasar dig. Väljer du det senare alternativet så får du en sms-avisering precis som privatpersoner. Här kan du läsa mer om leverans och frakt.

 

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden för en beställning är endast 29 alternativt 49 kr om det är en skrymmande produkt. Detta anges tydligt när du lägger produkten i varukorgen. Vid ordervärde över 800 kr bjuder vi på frakten.

Företag kan välja att få varorna levererade direkt till arbetsplatsen och betalar då en något högre avgift - 68 kr exkl. moms. Väljer företaget att istället hämta ut varorna hos närmaste ombud gäller samma låga fraktkostnad som för privatpersoner. Vid ordervärde över 800 kr är leveransen fraktfri oavsett fraktalternativ. Valet mellan de två alternativen görs i kassan.

 

Hur lång leveranstid har ni?

Vi skickar din beställning inom 1-2 arbetsdagar om du beställer en produkt vi har i lager. Om du valt en väggtext eller fönsterfilm efter dina egna mått så skickar vi dessa inom 5 arbetsdagar, då de tillverkas först på din beställning. Här kan du läsa mer om våra leveranser och frakter.

 

Kan man få expressleverans?

Ja, vi erbjuder möjlighet till extra snabb leverans. Väljer du Expressleverans i kassan (kostar 39 kr) så skickar vi din order samma dag eller senast dagen efter. Notera att om du valt förskottsbetalning kan det dröja ytterligare någon dag eftersom överföringen från din bank inte dyker upp hos oss direkt.

 

Kan jag beställa till andra länder än Sverige?

I dagsläget levererar vi endast inom Sverige.

 

Hur kan jag vara säker på att färger och mönster stämmer med verkligheten?

Det finns idag ingen teknik för att visa den verkliga färgen i exakt avbildning på en datorskärm. Reultatet beror helt enkelt på hur varje person ställt in skärmen! Våra färger brukar dock stämma väldigt bra, men för att vara på den säkra sidan kan du beställa hem färgprover av våra väggtexter och fönsterfilmer. Mejla då vår kundtjänst på kundtjanst@unikdekor.se och berätta vilka prover du är intresserad av eller bara fråga specifikt angående just de produkter du är intresserad av. Vår personal är experter och kan i de flesta situationer ge dig riktigt bra svar.

 

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

När du beställer hos oss får du en länk till orderbekräftelsen direkt på skärmen. Den kan du också spara ner på din dator. Vi skickar dessutom per automatik ut en bekräftelse till den email-adress du angivit. Tyvärr händer det att mottagarens e-mail stoppar dessa och de antingen hamnar i "skräpposten" eller helt blockerar dem (vanligast vid hotmail-adresser). Är du osäker och vill ha en ny bekräftelse så kontakta bara vår kundtjänst, vi skickar mer än gärna ut en ny orderbekräftelse till dig manuellt.

 

Vilka köpvillkor har ni? 

Du hittar våra köpvillkor här. Följer du länkarna nedan kan du dessutom läsa mer om vad som gäller...

Betalning

Leverans & frakt

Reklamation 

Retur & ångerrätt

 

 

Drift & produktion:  Wikinggruppen