REKLAMATION

 

Om du har fått en produkt som är skadad, felaktig eller på annat sätt defekt så ska du kontakta oss. Skicka ett e-mail till kundtjanst@unikdekor.se. så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet. 

Självklart ersätter vi dig för varan och eventuell frakt- och fakturaavgift om det skett något misstag från vår sida, men några andra anspråk på ersättning beaktas inte. I de fall en vara byts ut åligger det dig som kund att returnera den felaktiga till oss. Vi skickar i dessa fall en returetikett till dig som du ska använda. Använder du denna står vi för returfrakten. Returer får absolut inte ske mot postförskott och vår kundtjänst skall alltid kontaktas innan produkter returneras. Ring gärna så hjälper vi dig!

Reklamation av synliga fel ska göras innan produkten monteras och används. Vi ber er kontrollera produkten och meddela oss eventuella felaktigheter inom sju (7) dagar efter att du mottagit försändelsen. Som köpare har du ingen rätt att reklamera synliga fel på redan monterade produkter, t.ex uppsatta tapeter eller väggdekor och fönsterfilm där skyddsplasten på produktens baksida avlägsnats. Vid dolda fel och skador på redan monterade produkter kräver vi normalt fotodokumentation av problemet. Vill du genomföra en reklamation så kontaktar du oss via e-mail till kundtjanst@unikdekor.se, så hjälper vi dig med en smidig hantering.

För oss är det självklart att i alla lägen följa Konsumentverket, Allmänna reklamationsnämnden och svensk lag. Det innebär bland annat att du har rätt att häva ditt köp om våra produkters egenskaper inte stämmer överens med våra beskrivningar och vad vi avtalat vid köpet. I Sverige gäller denna reklamationsrätt under tre (3) år. Eventuella tvister skall avgöras av svensk domstol och enligt svensk lag. Ännu har vi inte haft ett enda ärende som vi inte kunnat lösa på ett bra sätt tillsammans med kunden.

För skador på paket och andra problem med transporten se Leverans.

Drift & produktion:  Wikinggruppen